Przyprawy w naszej diecie

Gotując codziennie używamy zazwyczaj wielu przypraw. Z niektórymi z nich, jak na przykład z solą zdecydowanie nie powinniśmy przesadzać. Czy przyprawy są nam jednak potrzebne w naszej diecie? Czy kupowane przez nas produkty spożywcze na prawdę wymagają takiej ilości dodatków poprawiających ich smak i zapach? O tym w dzisiejszym poście.

Przyprawy w naszej kuchni

Każda przyprawa, jakiej używamy ma takie lub inne właściwości. Kluczem jest nie przesadzanie z żadną z nich. Zazwyczaj przynoszą one naszemu organizmowi korzyści. Oto kilka przykładów. Jeżeli dodamy do gotowanego przez nas dania majeranek, to wspomoże on trawienie tłuszczu z posiłku. Dla wszystkich odchudzających się odpowiednią przyprawą jest papryczka chili, dzięki której szybciej spalimy dostarczone do organizmu kalorie. Innym chętnie używanym dodatkiem jest również imbir, który poza poprawą smaku ma właściwości rozgrzewające. Jest to również świetny dodatek do potraw dla osób cierpiących na chorobę lokomocyjną. Nieoceniona jest również rola czosnku, który jak powszechnie wiadomo ma zbawienne właściwości dla odporności. Nie wszystkie przyprawy muszą być ostre lub słone. Jednym z wyjątków jest wanilia, która działa w pozytywny sposób na serce. Jeżeli jednak przesadzimy i dodamy ich za dużo, efekt może być odwrotny. Dla przykładu nadmiar mięty może zamiast poprawy trawienia, spowodować wymioty.

spices-73770_1280

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.